קבע פגישת ייעוץ בחינם עוד היום!
חזרה אל גרף השירותים

 

מדוע העובדים החדשים (והטובים) שלך עוזבים? 

חלק רביעי


זהו החלק הרביעי מתוך סדרה של ארבעה מאמרים בנושא רגיש זה: מדוע  אתה מאבד אנשים טובים לאחר שטרחת והשקעת בתהליך גיוס עובדים ארוך ובדרך כלל גם יקר?



חוסר במנהיגות

בסופה של סדרה זו אנו יכולים לשאול: מהי הסיבה העיקרית לכך שעובדים מוכשרים וטובים עוזבים? התשובה הפשוטה ביותר ואולי הבסיסית ביותר נמצאת כנראה באחד המחקרים של מכון גאלופ  (מכון לחקר שווקים). המחקר סקר למעלה מ 80,000 עובדים ומנהלים ופורסם בספר שנקרא: "ראשית שבור את כל החוקים" (FIRST Break All The Rules) , של מרקוס בוקינגהאם וקורט קופמן (Marcus Buckingham and Kurt Coffman) . הממצאים: אם אתה מאבד אנשים טובים, בחן את המנהל שלהם. יותר מכל דבר אחר, המנהל הישיר של עובדים הוא הסיבה שבגינה עובדים בחורים להישאר ומשגשגים בארגון. הם גם הסיבה לכך שעובדים עוזבים ולוקחים איתם את הידע שלהם, את הניסיון ואת הקשרים שיצרו – הרבה פעמים של המתחרים.

"אנשים עוזבים את המנהל שלהם, לא את מקום עבודתם, כותבים בוקינגהאם וקופמן. "כל כל הרבה כסף נשפך באתגר של לשמור את האנשים הטובים – בצורה של שכר גבוה יותר, בונוסים גבוהים והכשרה טובה יותר, כאשר בסופו של דבר, התחלופה נעוצה במנהל הישיר".

עובדים נשארים בשל סיבות שלא שיערת

בספרן "אהוב אותם, אבד אותם", בוורלי קיי ושרון ג'ורדן-אוונס (Bevely Kaye and Sharon Jordan-Evans) שאלו 17,000 איש מה משאיר אותם בארגון. הן הרכיבו רשימה של 20 סיבות אפשריות, וביקשו מהנשאלים לדרג אותן: מהסיבה העיקרית שבגינה נשארו במקום עבודתם ועד לפחות רלוונטית. 91% מהנשאלים בחרו באחת משתי הסיבות הראשונות ברשימה שלעיל. 98% מהנשאלים בחרו לפחות אחת משלוש הסיבות הראשונות.

1. עבודה מאתגרת ומלהיבה.
2. גדילה בקריירה, למידה והתפתחות.
3. עבודה עם אנשים טובים.
4. שכר הוגן.
5. הנהלה תומכת/מנהל טוב.
6. עבודה שבה מעריכים אותך ומכבדים אותך.
7. הטבות.
8. עבודה משמעותית שבה עושים שינוי.
9. גאווה להיות חלק מהארגון, מטרותיו ומוצריו.
10. סביבת עבודה ותרבות ארגונית טובות.
11. אוטונומיה, יצירתיות ותחושה של שליטה.
12. גמישות, שעות עבודה נוחות, קוד לבוש.
13. מיקום.
14. ביטחון אישי בעבודה ויציבות.
15. גיוון במשימות השונות.
16. כיף בעבודה.
17. עבודה שבה יש עבודת צוות.
18. אחריות.
19. נאמנות, תחושת מחויבות כלפי הארגון וכלפי העמיתים.
20. מנהיגות שמעוררת השראה.

אם יש לך בעיית תחלופה בארגון, התבונן תחילה במנהלים שלך. האם הם מבריחים את העובדים הטובים שלך? נראה שהצרכים הבסיסיים של העובדים אינם נוגעים לכסף דווקא, אלא יותר לאופן שבו נוהגים בהם והאופן שבו מעריכים אותם ונותנים להם פידבקים, והללו תלויים במנהלים שלהם.

במחקר שערך מגזין Fortune  לפני מספר שנים, נמצא ש75% מהעובדים סבלו מנחת זרועם של מנהליהם הקשוחים. יותר מכל סביבות העבודה רוויות המתחים, מצב שבו הבוס הוא גרוע הוא כנראה הגרוע מכולן ובאופן ישיר משפיע על הבריאות המנטלית ועל כושר התפוקה של העובדים.

היכן, אם כן, ניתן לעשות את השינוי המכריע? התשובה פשוטה – באופן שבו אתה נוהג בעובדים שלך. התרים אחר מקום עבודה מחפשים בעיקר את הארגון שגישתו לעובדים היא חיובית; זוהי כנראה תכונה נדירה בקרב עובדים. החדשות הטובות הן: גישה חיובית אינה עולה כסף ולכן, לעולם אינך יכול לתת יותר מידי ממנה.

בהצלחה!


מאמר זה מבוסס על מאמרו של פטריק ולטין  Patrick Valtin , המרצה הטוב ביותר בעולם בטכנולוגיית הניהול של ל.ר האברד, Hubbard Management System .


למאמר במקור לחץ כאן | למאמר הראשון בסדרה לחץ כאן | למאמר השני בסדרה לחץ כאןלמאמר השלישי בסדרה לחץ כאן


מעוניינים לחולל מהפכה בדרך בה מתנהל העסק שלכם? 

צרו עמנו קשר ונציגינו ישמחו לתאם עמכם פגישת ייעוץ. צלצלו כעת 050-8343370 או לחצו כאן